Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5022031502   Acompanyament emocional i ambients d'aprenentatge
2017-2018   Assessorament. Professorat d'educació especial
  
   17/2/2018 - 14/4/2018 (24 hores) de 9:00h a 19:00h
   CEE Els Àngels
   c. Almogàvers, s/n (Palamós) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Empordà
  
  
  
Inscripció   09/01/2018 - 19/01/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén introduir-nos en el el treball per ambients per tal de trobar una estratègia per aplicar-ho al centre i adquirir més eines pel que fa l'acompanyament emocional, per tal d'aplicar-ho amb els alumnes en les situacions en crisis.
  
Objectius   AMBIENTS
- Adquirir estratègies organitzatives, didàctiques i d'avaluació del treball per ambients.
- Pensar en la diversitat dels alumnes mitjançant els ambients.
- Aportar experiències pràctiques que centren l'acció educativa en els necessitats i interessos dels infants, potenciant la seva autonomia i benestar.
- Reflexionar i debatre sobre les necessitats de disseny i re disseny dels espais.

ACOMPANYAMENT EMOCIONAL
- Introduir-nos en les bases de l’acompanyament emocional respectuós en la infància.
- Reflexionar sobre els processos del desenvolupament infantil, moments sensibles i les seves necessitats.
- Ampliar la mirada que fem de l’expressió de l’agressivitat i els conflictes.
- Introduir-nos en el treball dels límits al sistema escolar des de la mirada de l’acompanyament emocional.
  
Continguts   AMBIENTS
- Treballar per ambients: diferents fases del projecte.
- Metodologia activa i globalitzadora que fomenta l'autonomia dels infants.
- Dissenyar i organització espais educatius. (acompanyament personal en la construcció algun espai).
- Rol del docent.
- Elements necessaris per l'organització del centre (alumnes, docents, espais, materials...).

ACOMPANYAMENT EMOCIONAL
- Què és l'acompanyament emocional? Educar o acompanyar l'emoció?
- Els vincles d'apego. Funció materna i paterna
- Confiança en els instints i l'autoregulació
- L’agressivitat, els conflictes i els límits.
- L’agressivitat natural i sana en cada etapa.
- Estratègies per acompanyar els conflictes i posar límits a l’àmbit escolar.
- El vincle amb l’acompanyant
  
Formador/a   Maria Costa i Rosa Maria Pallisé
  
Avaluació   -Informe-resum de l'activitat:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTBI7CeSW8pVbBoYh-s24VItvZX9pqUIMQe7qF1fAD4T8TGY3yx8Hx3oApFd_vTqvXLDVw_a9_c1pme/pubhtml
  
Requisits de  certificació   -Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació a l'aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Claustre del centre
  
E-mail   crp-baixemporda@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dissabte   17/02/2018   900   1900 
 Sessió 2   dissabte   14/04/2018   900   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent