5022031502 |
Acompanyament emocional i ambients d'aprenentatge |
2017-2018 |
Assessorament. Professorat d'educació especial |
|
|
|
17/2/2018 - 14/4/2018 (24 hores) de 9:00h a 19:00h |
|
CEE Els Àngels |
|
c. Almogàvers, s/n (Palamós)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Empordà
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2018 - 19/01/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es pretén introduir-nos en el el treball per ambients per tal de trobar una estratègia per aplicar-ho al centre i adquirir més eines pel que fa l'acompanyament emocional, per tal d'aplicar-ho amb els alumnes en les situacions en crisis.
|
| |
Objectius |
AMBIENTS
- Adquirir estratègies organitzatives, didàctiques i d'avaluació del treball per ambients.
- Pensar en la diversitat dels alumnes mitjançant els ambients.
- Aportar experiències pràctiques que centren l'acció educativa en els necessitats i interessos dels infants, potenciant la seva autonomia i benestar.
- Reflexionar i debatre sobre les necessitats de disseny i re disseny dels espais.
ACOMPANYAMENT EMOCIONAL
- Introduir-nos en les bases de l’acompanyament emocional respectuós en la infància.
- Reflexionar sobre els processos del desenvolupament infantil, moments sensibles i les seves necessitats.
- Ampliar la mirada que fem de l’expressió de l’agressivitat i els conflictes.
- Introduir-nos en el treball dels límits al sistema escolar des de la mirada de l’acompanyament emocional.
|
| |
Continguts |
AMBIENTS
- Treballar per ambients: diferents fases del projecte.
- Metodologia activa i globalitzadora que fomenta l'autonomia dels infants.
- Dissenyar i organització espais educatius. (acompanyament personal en la construcció algun espai).
- Rol del docent.
- Elements necessaris per l'organització del centre (alumnes, docents, espais, materials...).
ACOMPANYAMENT EMOCIONAL
- Què és l'acompanyament emocional? Educar o acompanyar l'emoció?
- Els vincles d'apego. Funció materna i paterna
- Confiança en els instints i l'autoregulació
- L’agressivitat, els conflictes i els límits.
- L’agressivitat natural i sana en cada etapa.
- Estratègies per acompanyar els conflictes i posar límits a l’àmbit escolar.
- El vincle amb l’acompanyant
|
| |
Formador/a |
Maria Costa i Rosa Maria Pallisé
|
| |
Avaluació |
-Informe-resum de l'activitat:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTBI7CeSW8pVbBoYh-s24VItvZX9pqUIMQe7qF1fAD4T8TGY3yx8Hx3oApFd_vTqvXLDVw_a9_c1pme/pubhtml
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació a l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre del centre
|
| |
E-mail |
crp-baixemporda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
17/02/2018 |
900 |
1900 |
Sessió 2 |
dissabte |
14/04/2018 |
900 |
1900 |
|
| |